جستجو   :  

چگونه از مدیر یا صاحب کار خود حقوق بیشتری دریافت کنیم؟

 

 

چگونه از مدیر یا صاحب کار خود حقوق بیشتری دریافت کنیم؟

 

در ابتدای مقاله بگذارید به این نکته مهم اشاره کنیم که این مقاله برای کسانی نوشته شده که برای مدیر یا صاحب کاری کار می کنند که اختیار افزایش حقوق آنها را داراست.

پس به غیر از کارمندان محترم دولت که حقوق آنها از طرف وزارتخانه تابعه معین می شود(مگر اینکه در جای دیگری نیز مشغول به کار و فعالیت باشند) تقریبا این مقاله مناسب همه ی افراد حقوق بگیری است که در جاهای مختلف دیگر مشغول فعالیت و دریافت حقوق هستندمناسب می باشد.

قطعا همه ی ما دوست داریم حقوق بیشتری از مدیر یا صاحب کار خود دریافت کنیم و حتما می دانیم که تنها دوست داشتن این مسأله کافی نیست و باید یک سوال بزرگ از خودمان بپرسیم و سوال بزرگ این است:آیا برای دریافت حقوق بیشتر، اقدام یا تلاش خاصی نیز انجام داده ایم یا خیر؟

قطعا پاسخ به این سوال می تواند راهگشای مسائل بسیار زیادی باشد.

خب پاسخ شما چیست؟ بله یا خیر

اگر بله هست و تلاشی هم انجام داده اید و موفق به دریافت حقوق و دستمزد بیشتری شده اید که بسیار عالی، اما اگر تلاش خاصی انجام نداده و یا تلاشتان نتیجه بخش نبوده است از شما درخواست می کنم ادامه این مقاله که هدف اصلی آن افزایش حقوق و دستمزد شما بزرگواران می باشد را از دست ندهید.

بیایید چند سوال مهم را با خودمان بررسی کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم.

از شما بزرگواری که احساس می کنید باید حقوق و دستمزد بیشتری بگیرید خواهش می کنم یک ساعت با خودتان یک جلسه رسمی گذاشته و موارد زیر را با خود بررسی نمایید:

1-چرا باید درخواست افزایش حقوق بدهم؟

آیا من کار خاصی برای مجموعه ی کاری ام انجام داده ام که احساس می کنم باید حقوق بیشتری دریافت کنم.

آیا این اواخر سود خاصی به مجموعه ای که در آن کار می کنم رسانده ام که از مدیر یا صاحب کارم درخواست اضافه حقوق داشته باشم؟

آیا تفاوتی بین من و سایر کارکنان هست؟وقتی من هم در مجموعه ی کاری ام مثل بقیه معمولی کار می کنم چه دلیلی دارد به صاحب کارم درخواست افزایش حقوق بدهم.

2-تفاوت من با سایر کارمندان در چیست؟

وقتی من هم همانند سایر کارمندان سرموقع می آیم و سرموقع می روم و بهره روی کاری من نیز پایین است چگونه درخواست افزایش حقوق داشته باشم.

وقتی منی که بیش از چند سال است که در این مجموعه فعالیت می کنم و هنوز همانند کارمندی که یک ماه قبل به مجموعه اضافه شده به کندی وظایفم را انجام می دهم چگونه درخواست افزایش حقوق داشته باشم.

وقتی همان فرد همیشگی هستم و با اینکه به عنوان مثال کارم تایپ می باشد اما حتی تلاش نکرده ام که تایپ ده انگشتی را یاد بگیرم و یا مهارت های دیگری را بیاموزم  چگونه درخواست افزایش حقوق داشته باشم؟

3-آیامورد پسند مدیر یا صاحب کارم هستم؟

راستی آیا مدیرم(صاحب کارم)از کار من رضایت دارد یا از سر اجبار و ناچاری مرا در مجموعه خود تحمل می کند،یا شاید هم اصلا از کار من رضایت ندارد و به دنبال فردی جایگزین برای من است.

4-آیا بیشتر از حقوقم کار کرده ام؟

اگر احساس می کنم که باید در این مجموعه حقوق بیشتری دریافت کنم باید با خودم بررسی کنم و ببینم که آیا بیشتر از شرح وظایفم فعالیتی در مجموعه داشته و یا دقیقا خودم را با حقوق دریافتی هماهنگ کرده ام؟

نکند اصلا از نظر مدیرم همین حقوقی که در حال حاضر دریافت می کنم هم برای من اضافی است؟

حالا که سوالات  مختلف بالا را با خودمان مورد بررسی قرار دادیم لازم است به نکات زیر نیز توجه داشته باشیم:

 

زمان مناسب درخواست افزایش حقوق:

حتما باید به این مسأله توجه فراوانی داشته باشیم و زمان مناسبی را برای این درخواست خود انتخاب نماییم.مثلا وقتی که مدیرمان در شرایط کاری سخت و پیچیده است و یا مجموعه کاری وی دچار چالش ها و بحران یا بحران هایی شده نباید درخواست افزایش حقوق خود را مطرح نماییم.

وقتی مدیر یا صاحب کارمان به هر صوتی تحت فشار است و کارهای زیادی دارد و یا سفرکاری مهمی در پیش دارد و مواردی از این دست به هیچ عنوان زمان مناسبی برای درخواست افزایش حقوق نمی باشد.

حتما باید زمان مناسبی را به این کار اختصاص داده ،زمانی که مدیر یا صاحب کار ما در آرامش به سر می برد و با فراغ بال دردفتر و محل کارش حاضر است از وی اجازه گرفته و درخواست مان را مطرح نماییم.

درخواست کتبی باشد یا شفاهی:

این مسأله فوق العاده مهم است که ما درخواست مان را شفاهی مطرح کنیم یادرخواست افزایش حقوق خود را کتبی به مدیر یا صاحب کارمان بدهیم؟

این مسأله ارتباط بسیار مستقیمی به محل کار ما دارد.باید بررسی نموده و دریابید که در محل کار شما چه شیوه ای بهتر جواب می دهد.

 در ادامه با چند مثال این مورد را بررسی خواهیم کرد:

اگر در یک نانوایی کار می کنید نیازی نیست درخواست افزایش حقوق رو به صورت مکتوب عرضه کنید و بهتر است این مورد رو به صورت شفاهی با صاحب کار خودتون در میان بزارین.

اگر در یک شرکت خصوصی کارمند هستید بهتر است به صورت مکتوب درخواست خودتون رو عرضه کنید.

اگر در یک میوه فروشی و یا مثلا در یک داروخانه کار می کنید بهتر است درخواست خود را شفاهی مطرح نمایید.

اگر در یک سازمان یا شرکت خصوصی که همه چیز خیلی رسمی است فعالیت می کنید بهتر است درخواست خود را به صورت مکتوب عرضه نمایید.

البته بازهم تأکید می کنیم که خودتان خیلی خیلی بهتر می توانید تشخیص دهید که درخواست تان را به صورت شفاهی مطرح نمایید یا به صورت کتبی.

ابزار مناسب درخواست افزایش حقوق:

جدا از بحث شفاهی یا کتبی بودن درخواست،خیلی ها ناشی گری به خرج داده و با ابزاری فوق العاده نامناسب مثل پیامک،تلگرام،اینستاگرام،ایمیل و مواردی از این دست درخواست خودشان را مطرح می نمایند که خیلی بعید به نظر می رسد از این طریق به نتیجه برسند.

درخواست افزایش حقوق باید به شیوه ای باشد که حتما از نزدیک و رودررو مدیر یا صاحب کارتان را ملاقات نموده و درخواست را شفاهی و با ادبیات مناسب  به وی گفته و یا مکتوب تحویل نمایید تا بالاترین بازدهی ممکن را به دست آورید.

 

  دانلود فایل PDF این مقاله

 

 

 

 

 

 

تاریخ درج  :  1398/1/22  
تعداد بازدید تا کنون :212

نطرات کاربران

 
ارسال نظر 
نام شما :
آدرس ایمیل :
متن پیام  :

   
تصویر امنیتی